ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH
JEŻYKI
- Rozwija sprawność ciała oraz kształtuje nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała ( w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych oraz czynności samoobsługowych)
- Prawidłowo posługuje się sztućcami
- Wznosi budowle z piasku, robi babki z piasku
- Odpowiada na pytania
- Przelicza oraz klasyfikuje przedmioty
- Określa położenie przedmiotów
- Koloruje, rysuje po śladzie- poprawnie trzyma kredkę
WIEWIÓRKI
- Poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca: CZERWCA
- Poznanie znaczenia slowa" tolerancja.
- rozwiązanie umiejętności nazywania emocji i budzenie empatii
- zachęcanie do przełamywania leku
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literackiego
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej.
- poznanie wyglądu i nazw wybranych kwiatów i mieszkancow łąk
- uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski.
Poznajemy- co to jest krajobraz.?
- PSZCZOŁY- przyjaciele przyrody.Dlaczego dbamy o środowisko naturalne.
Poznajemy co to jest - środowisko naturalne.
Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych.
- rozwiązanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- utrwalanie poznanych figur geometrycznych :(kolo,trojkat,kwadrat, prostokat)
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
- Żegnamy przedszkole ;
Oczekujemy na wakacje.
- poznajemy różne aktywne sposoby spędzania czasu latem, również w gronie rodzinnym
- rozwiązanie sprawności fizycznej
- odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu
- ukazywanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca, tym bardziej, że mieszkamy nad morzem
- przestrzegamy zasad bezpieczeństwa podczas wszystkich zabaw i różnych atrakcji w czasie wakacji.
ZYCZYMY. BEZPIECZNYCH , WESOLYCH I. FAJNYCH WAKACJI.
DZIĘCIOŁY
- będziemy budzić zainteresowanie życiem ludzi w innych krajach i obszarach klimatycznych;
- będziemy uświadamiać dzieciom konieczność zastosowania zakazów uczestnictwa w zabawach, które zagrażają zdrowiu i bezpieczeństwu środowiska;
- będziemy kształtować uczucia przywiązania i szacunku dla swoich bliskich;
- zapoznamy dzieci z pięknem i bogactwem naszego kraju;
- zorganizujemy z dziećmi i rodzicami festyn rodzinny, na który serdecznie zapraszamy;
- będziemy prowadziły ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową, oraz wzbogacały słownictwo, doskonaliły mowę.
SOWY
- Obchody Dnia Dziecka
-Moje marzenia- praca plastyczna
- Festyn rodzinny w ogrodzie przedszkolnym
- Dyskoteka w ogrodzie przedszkolnym
- Zawody sportowe
- Pokaz talentów
- tworzy własne oryginalne kompozycje plastyczne - umie wykonać pracę plastyczną na zadany temat - wie, że należy spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu
-potrafi poradzić sobie z własnymi emocjami
-potrafi nawiązać kontakty z innymi osobami
-bierze aktywny udział wraz z rodzicami w festynie przedszkolnym
-docenia znaczenie ruchu na świeżym powietrzu
- doskonali sprawność fizyczną w toku ćwiczeń
-obdarza uwagą inne dzieci
- przestrzega reguł zabaw i gier
- wzmacnia odporność
- Żegnamy przedszkole
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego- program artystyczny
- zna i śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
- gra na instrumentach perkusyjnych
- recytuje i inscenizuje wiersze
- tańczy Krakowiaka
- śpiewa piosenki w języku angielskim
- Lubimy książki
- słuchamy utworów literackich czytanych przez zaproszonych gości:
panią bibliotekarkę, dzieci ze szkoły podstawowej, pracowników firmy Doraco
- Wakacyjne plany
Spotkanie ze Strażą Miejską
- Bądźmy rozważni
-Żaglówką po jeziorze
-W górach
-Nad morzem
- rozróżnia sytuacje bezpieczne od niebezpiecznych
- zna numery telefonów alarmowych
- wie jakie niebezpieczeństwa występują w przyrodzie z powodu nadmiaru słońca
- zna charakterystyczne cechy krajobrazu morskiego, górskiego
- zna bezpieczne sposoby spędzania czasu na powietrzu nad wodą